Feb 13 2011

10-02-2011 Nelson en kaartjes voor Crowded House concert

Published by under Reisverhalen

Na een tweede nacht op camping naast vliegveld van Nelson en aan de lagune worden we weer wakker van vliegverkeer. Gisteren bleek de 12 Volt aansluiting van sigarettenaansteker ineens de geest te geven. Voor ons heel vervelend omdat we via deze aansluiting al onze batterijen opladen. Marten demonteert nog het dashboard om te kunnen kijken wat er loos is, maar kan weinig wegens een gebrek aan het juiste gereedschap. Angela is helemaal niet blij, omdat zij op Trademe.NZ aan het bieden was op kaartjes voor een concert van Crowded House in Waipara op de 20-02 en de veiling sluit vandaag om 13.30 uur.

Dus na het ontbijt gaan we als eerste naar Repco (de NZ’se zeer uitgebreide versie van Halfords) en kopen een klein multimetertje en materiaal zodat we de converter rechtstreeks aan de accu kunnen koppelen. Na een paar meter rijden, kijken we op een parkeerplaats vlakbij het strand nog een keer naar het probleem en dan blijkt alles ineens weer goed te werken. Een opluchting voor ons, dat scheelt Marten een hoop werk en Angela is nog op tijd om te bieden op de concertkaartjes. Het is een beetje spannend, want er is nog een andere bieder die ze ook graag wil hebben, maar Angela blijkt uiteindelijk de hoogste bieder en heeft nu haar concertkaartjes ruim$ 50,00 goedkoper en het zijn nog hele mooie plaatsen ook. Nu wil Angela wil graag naar het museum en we laten de auto staan en gaan op de fiets de stad in. Marten blijkt bij het museum toch niet zo’n zin te hebben, dus die blijft buiten op een bankje in de schaduw met de netbook, zodat hij aan de auto advertentie kan werken. Na het museumbezoek en het advertentiewerk hebben we wel een beetje trek gekregen en eten vlak bij het stand eerst nog even pizza en salade voordat we naar het kitestrand gaan. Op het strand aangekomen begint iedereen zo’n beetje in te pakken, terwijl wij juist uit gaan pakken. De reden wordt al snel duidelijk, de wind is nl. aan het afnemen. Marten pompt de 14 m2 op en heeft toch weer een lekkere kitesessie. Alleen nu heeft hij heel luxueus de baai voor zich alleen.

Als Marten klaar is met vliegeren rijden we wederom naar Cable Bay. In de eerste instantie lijkt de camping behoorlijk vol te staan met campervans en valt het ons een beetje tegen, maar Hamish de beheerder ziet onze aarzeling en zegt dat achteraf op de camping in het weiland nog een rustiger plekje is. We moeten dan wel nog een paar hekken door met de auto, langs de koeien. Dit is voor ons geen probleem en we hebben een lekker plekje op enige afstand van de andere toeristen. We vragen Hamish ook nog naar de opties voor kayaking, zoals Angela in de boekjes zag staan en hij biedt aan om voor ons te informeren. Zodoende maken wij een uitgebreid telefoongesprek tussen kiwi’s mee dat gaat over het weer, kayaking, vissen en of het daar goed weer voor is en dat Hamish een paar campers heeft die morgenochtend willen kayaken. Dat blijkt goed te kunnen, dus dat is meteen geregeld. Marten warmt vervolgens de leftover van yesterdays tea op en samen met de slice chocolatecake die we nog in de chillybin (koelbox) vinden hebben we een prima avondmaaltijd en gaan we vroeg naar bed. We laten de flapjes van de tent open zodat we de sterren kunnen zien, maar algauw krijgt Angela het te koud en kruipt diep in haar slaapzak met als gevolg dat ze het benauwd krijgt en gaat snurken. Dit gaat Marten te ver en hij sluit de tent, het helpt alleen helaas niet meer tegen snurken ;-)

One response so far

One Response to “10-02-2011 Nelson en kaartjes voor Crowded House concert”

1.   Barbaraon 14 Feb 2011 at 05:02

how cool! wanneer is het concert?

Trackback URI | Comments RSS

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment